Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Opravy prevodoviek

Vykonávame opravy všetkých typov automatických prevodoviek pre osobné, úžitkové a dodávkové vozidlá európskej, americkej, japonskej výroby.

  • Moderná diagnostika
  • Opravy automatických prevodoviek DSG, Powershift, ZF, Mercedes, Aisin Warner, ...
  • Opravy manuálnych prevodoviek
  • Opravy rozvodoviek a diferenciálov

Nemožný pohyb dopredu, kolesá sa pretáčajú na mieste, spiatočka je v norme

  • Opotrebovanie trecích dosiek rozbehové spojky (dopredu, priamy)
  • Opotrebovanie alebo pretrhnutie manžiet piestu tejto spojky
  • Opotrebovanie alebo poškodenie krúžkov tejto spojky
  • Zaseknutie jedného z hydraulických ventilov hydraulickej jednotky

Žiadny pohyb dozadu, funkčný 1. alebo 2. rýchlostný stupeň dopredu; pri 3. (4 ...) žiadna rýchlosť

  • Opotrebované trecie lamely spojky
  • Zlomené alebo opotrebované manžety piestu spojky
  • Opotrebenie alebo poškodenie tesniacich krúžkov spojky
  • Odreté drážky v tele bubne, iný problém týkajúci sa spojenie

Žiadny pohyb dozadu, dopredu všetky prevodové stupne fungujú

  • Opotrebovanie brzdového pásu
  • Zlomené alebo opotrebované manžety piestu brzdy
  • Zlomená ojnice piestu pásové brzdy
  • Problémy brzdovej sústavy

Žiadny pohyb dozadu ani dopredu, pri prechode z "P" alebo "N" na akúkoľvek rýchlosť, žiadny znateľný náraz vypovedajúce o zaradení rýchlosti

  • Chybný menič krútiaceho momentu
  • Zlomený hlavný pastorok obehového kolesa, nefunguje spojenie
  • s hydrodynamickým meničom
  • Nedostatok prenosovej kvapaliny
  • Znečistenie sieťky filtra
  • Silné opotrebenie trecích lamiel spojok a brzdového pásu
  • Zlomené alebo opotrebované manžety piestov týchto kompletov
  • Opotrebenie alebo poškodenie tesniacich krúžkov týchto kompletov
  • Chybný solenoid alebo hydraulický ventil hydraulickej jednotky

Pri prudkom stlačení pedála plynu, nedochádza k podradenie na nižší prevodový stupeň "Kickdown efekt"
Chybný snímač tlaku alebo nožný spínač "Kickdown"

  • Zaseknutý ventil hydraulického agregátu pri radení z 3. na 2. prevodový stupeň
  • Prerušenie elektrického obvodu snímača alebo nožného
  • Nesprávne nastavené ovládanie škrtiacich klapiek
  • Preklzávaniu spojok pri radení prevodových stupňov
  • Upchaté sitko filtra
  • Nízka hladina prenosové kvapaliny
  • Nedostatok tlaku v potrubí, problém hydraulického systému, solenoidov

Vozidlo pri jazde skáce, prešmykuje

  • Blokovacie spojka mimo prevádzky

Radenie rýchlostných stupňov v automatickej prevodovke je sprevádzané nielen otrasy, ale čitateľnými ranami

  • Celkové opotrebenie trecích kotúčov, vytvorené veľké škáry

Vozidlo sa sotva pohne z miesta (akoby preklzuje) a veľmi pomaly naberá rýchlosť; taktiež naspäť

  • (Hydrodynamický menič) narušená nepriepustnosť lopatiek ventilátorov čerpadlového alebo turbínového kolesa
  • Pretrhnutie lopatiek ventilátorov čerpadlového alebo turbínového kolesa
  • Škripot a hučanie v mieste diferenciálu
  • Opotrebenie hnaného a hnacieho pastorka diferenciálu
  • Opotrebenie ložiská diferenciálu, zvýšenie axiálne vôľa ložiska
  • Veľká vôľa a blokácia čapu diferenciálnych satelitov

Plastové častice alebo nečistoty v spodnej časti vane alebo na mriežke filtra

  • Opotrebenie alebo poškodenie plastového puzdra
  • Stočení alebo ulomenie oporné podložky čerpadla alebo spojky
  • Na magnetoch vane prichytené malé valčeky
  • Rozsypaní oporného kotúčového ložiská
  • Kovový zvuk, keď ide motor na voľnobeh
  • Opotrebovanie trecích diskov akejkoľvek spojky

Žiadny pohyb ani dopredu ani dozadu, pri prepnutí do polohy "P" alebo "N" pri akejkoľvek rýchlosti sa prejaví citeľný otras, vozidlo preklzuje a nepohybuje sa

  • Chybný hydrodynamický menič
  • Nedostatok prenosovej kvapaliny
  • Upchatý filter prenosové kvapaliny

Možný pohyb tam a späť len na 1. a 2. rýchlostný stupeň, žiadne ďalšie prenosy nie sú
Zaseknutý ventil v hydraulickom zariadení alebo solenoidu 

  • Vozidlo beží, ale pri dlhodobom stúpania v poslednej rýchlosti začne preklzávať a dochádza k predčasnému prepnutie na nižšiu rýchlosť
  • Nedostatočná hladina prenosové kvapaliny v prevodovke
  • Celkové opotrebovanie manžiet, poistných krúžkov a platničiek spojky
  • Pri rozjazde vozidlo trochu preklzáva, ale keď získa rýchlosť, jede a radenie ostatných rýchlostí funguje normálne
  • V Transformátor silné opotrebenie hlavy turbínového kolesa, čo spôsobuje preklzovaniu hriadeľa prevodovky pri vysokých otáčkach motora
  • Opotrebenie trecie spojky chodu dopredu
  • Opotrebovaná alebo potrhaná manžeta piesta tejto spojky

Vozidlo sa pri inštalácii radiacej páky do polohy "N" pohybuje

  • Narušené regulovanie kábla alebo páky pohonu ovládanie prevodovky
  • Zaseknutý piest jednej zo spojok (priamo-vpred)
  • Trecie lamely sú privarené na ocele (v dôsledku dlhého trenia)

K radenie rýchlostných stupňov dochádza pri rýchlostiach nad normálne hodnotou
Narušené regulovanie ovládacieho kábla škrtiacej klapky

  • Zablokovanie ventilu odstredivého regulátora
  • Čiastočné znečistenia sieťky filtra
  • Zaseknutie škrtiacej klapky v škrtiacim mechanizme

Vozidlo sa pohybuje, kým nedôjde k zahriatiu prenosovej kvapaliny, nasleduje preklzávaniu dopredu i dozadu, nakoniec vozidlo prešmykuje na mieste

  • Opotrebovanie trecích kotúčov, keď je olej studený, viskozita a tlak je väčší, než v zahriatom stave, kolesá sú lepšie tlačené proti sebe, vytvára spojku s motorom
  • Zvýšený obsah prachu z opotrebovaných diskov v prenosovej kvapaline, prach upcháva sitko filtra, klesá tlak a začína preklzávaniu spojok

Voz nevyvíja otáčky za účelom zvýšenia rýchlosti pohybu, najmä na vzostupe; nemožno prepnúť na nižší rýchlostný stupeň prudkým stlačením plynového pedálu, nefunguje "Kickdown efekt"

  • Nedostatky v práci motora
  • Zlyhanie otáčok motora pri stlačení pedálu plynu v rozmedzí 1000 - 1500 ot / min.
  • Tento rozsah otáčok je prípravou pre radenie prevodových stupňov

Pri zaradení akejkoľvek rýchlosti vozidlo zhasne, ak nestihnete pridať plyn

  • Blokácia niektorých ovládacích ventilov rýchlostné spojky
  • Porucha hydrodynamického meniča, vzpriečenie kolesá turbíny a obežného kolesa čerpadla prostredníctvom z dôvodu separácie jednej alebo viacerých lopatiek
  • Prenosová kvapalina v automatickej prevodovke sa spení a získava hnedastú - bielu farbu, vozidlo začína preklzávať
  • Dovnútra automatickej prevodovky sa dostala voda, so vzduchom vytvorila penovú emulziu, olejové čerpadlo nevytvára tlak
  • Nízky tlak oleja v potrubí
  • Nečistoty v hydraulickej jednotke, v solenoidoch
  • Nízka hladina prenosové kvapaliny
  • Vzduchová netesnosť v sacom potrubí
  • Blokácia klapky pretlakového ventilu olejového čerpadla

Na magnetoch vane prenosové kvapaliny sú viditeľné kovové čiastočky, ostré, väčšie ako 1mm

  • Opotrebovanie a zlyhanie planétovej prevodovky alebo axiálneho ložiska
  • Opotrebovanie čapu satelitného zariadenia
  • Hliníkové častice v spodnej časti vane
  • Opotrebovanie pracovnej vrstvy klzného ložiska
  • Opotrebovanie akékoľvek hliníkového vojne v planétovom súkolí
  • Výkon v zásobníku axiálnych ložísk diferenciálu